Nasz serwis internetowy może wykorzystywać ciasteczka, które służą identyfikacji Twojej przeglądarki podczas korzystania z naszej strony, abyśmy wiedzieli jaką stronę Ci wyświetlić.
Ciasteczka nie zawierają żadnych danych osobowych. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.

Dlaczego kobieta może być lepszym szefem?

Sam tytuł w pewien sposób nakłania do generalizowania – oczywiście, jest w tym trochę przesady, jednak mimo wszystko opierając się na wielu statystykach, badaniach, ale także własnych obserwacjach mogę stwierdzić, że kobiety bardzo dobrze radzą sobie na wysokich i odpowiedzialnych stanowiskach.

Jak pokazują badania rynku pracy, kobiety w przeciwieństwie do płci przeciwnej bardziej angażują się w swoją edukację – są lepiej wykształcone, korzystają z możliwości studiów podyplomowych, a ponadto przechodzą dodatkowe szkolenia oraz kursy. Jak się okazuje, mają również przewagę w umiejętności posługiwania się językami obcymi. Panie posiadające własną firmę często opierają ją na wzajemnej współpracy, ponieważ zależy im na budowaniu długotrwałych relacji. Konsekwencją kobiecej intuicji jest łatwość w odczytywaniu mowy ciała, większa empatia w stosunku do swoich pracowników, ale także umiejętność słuchania oraz prawidłowego oceniania.

Szef w spódnicy ma jednak również niejednokrotnie cechy nad którymi musi stale pracować – jest to podejmowanie decyzji pod wpływem impulsu, problem z oddzieleniem pracy zawodowej od życia osobistego, czy też trudność w utrzymaniu emocji na wodzy. Nie są to jednak cechy charakterystyczne tylko dla kobiet, więc nie musimy do tego podchodzić bardzo rygorystycznie i stereotypowo. Zdarza się, iż kobieta, która przychodzi do nas na rekrutacje będzie miała problemy z wyżej wymienionymi zachowaniami – może być jednak wręcz przeciwnie. Każdy argument można obalić i udowodnić, że jest inaczej. Z czasem wręcz system panujący na rynku pokazuje nam, iż kobiety, które już dawno wyszły z kuchni , dostosowały się do nowych warunków i umiejętnie dowodzą, są liderami i prowadzą do sukcesu niejedną wielką korporację.

Wśród 100 najbardziej wartościowych marek na świecie prym wiodą te, których właściciele do swoich zarządów dopuściły kobiety – dane te nie kłamią, w ciągu pięciu lat spółki te zyskały 66 % na wartości. Przykładów jest wiele a jednym z nich jest znana nam wszystkim marka Apple. Wchodząc na Facebooka również musicie wiedzieć, iż cały system wraz z mężczyznami opracowuje duże grono kobiet. Tak samo jest w przypadku takich marek jak: Coca Cola, Marlboro, McDonald’s. Coraz większe korporacje zaczynają wprowadzać kobiety do firm argumentując to ich sposobem zarządzania – w przeciwieństwie do mężczyzn kobieta nie podejmuje ryzyka bez przeanalizowania sytuacji, poprawia również relacje pomiędzy pracownikami, co w konsekwencji zwiększa jakość i wydajność pracy w firmie. Potencjał kobiet jest więc duży i być może jeszcze w pełni nie wykorzystany.

Boisz się założyć własną firmę? Masz wrażenie, że to zadanie mogłoby Cie przerosnąć? Uwierz w siebie bo na pewno tkwi w Tobie siła oparta na intuicyjnych zachowaniach każdej kobiety. Jeśli jednak nie znasz jeszcze swojej drogi, zbieraj nowe doświadczenia w różnych firmach i nie bój się awansu. To od Ciebie zależy jak wysoko dojdziesz i jak wiele możesz zrobić dla innych. Myślisz, że masz w sobie potencjał, aby zostać managerem, kierownikiem, dyrektorem oddziału – nic nie stoi na przeszkodzie. Podnoś swoje kompetencje, zdobywaj doświadczenia i sprawdzaj się w rolach o których marzysz. Powodzenia!

Artykuł przygotowany przez:

Małgorzata Dudek
trener, HR business partner – właściciel firmy Akademia Rozwoju Osobistego Kompas, www.akademiakompas.pl.

popup

Napisał:

avatar

Redakcja to jednorazowy wpis wielu kobiet, które chciały w jakikolwiek sposób współtworzyć nasz serwis. Teksty sa zredagowane przez team autorów.

Brak komantarzy.

Zostaw odpowiedź

Komentarz