Nasz serwis internetowy może wykorzystywać ciasteczka, które służą identyfikacji Twojej przeglądarki podczas korzystania z naszej strony, abyśmy wiedzieli jaką stronę Ci wyświetlić.
Ciasteczka nie zawierają żadnych danych osobowych. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.

Czy operator ponosi odpowiedzialność za brak zasięgu Internetu mobilnego?

W dobie Internetu, mało osób wyobraża sobie brak permanentnego połączenia z siecią. Status online przydaje się zarówno w pracy, jak i w sytuacjach prywatnych. Od kilku lat dużą popularność zyskuje Internet mobilny, czyli taki, z którego możemy korzystać gdziekolwiek jesteśmy. No właśnie, czy na pewno wszędzie? Istnieje grupa osób, której miejsce zamieszkania znajduje się poza strefą zasięgu sieci operatora. Co można zrobić gdy podpisaliśmy umowę z dostawcą, a okazuje się, że zasięg internetowy nie istnieje w miejscu, w którym przebywamy?  

Zanim zdecydujemy się na zakup Internetu mobilnego do naszego komputera, należy zapoznać się z mapą zasięgu operatora sieci. Jest to kluczowe ze względu na to, że pole zasięgu może być ograniczone w miejscu,w którym mieszkamy. Internet mobilny nie ma przypisanej określonej lokalizacji. Funkcjonuje on w różnych miejscach, ograniczonych jednak zasięgiem operatora. Ten ostatni nie ponosi więc odpowiedzialności za brak zasięgu w oczekiwanym przez nas miejscu, jeżeli miejsce to nie leży w polu zasięgu sieci.

W przypadku, gdy jesteśmy przekonani o tym, że wina braku zasięgu leży po stronie operatora, możemy złożyć reklamację. Może być ona sporządzona na piśmie, telefonicznie lub ustnie. Jeśli nie składamy reklamacji na piśmie, powinna być pisemnie potwierdzona przez osobę przyjmująca nasze zgłoszenie. Od tego momentu liczy się 30-dniowy okres, w którym reklamacja powinna być rozpatrzona. Jeżeli w ciągu 30 dni nie otrzymamy żadnej odpowiedzi, uważa się, że reklamacja jest uwzględniona. Jeżeli wnosimy reklamację droga elektroniczną, operator ma 14 dni na pisemne potwierdzenie wniesienia reklamacji i od tego momentu liczy się 30-dniowy okres rozpatrywania reklamacji.

Często jest tak, że operator nie uwzględnia naszego wniosku tłumacząc, że Internet mobilny nie ma zasięgu na terenie całego kraju, a informację o rzeczywistym zasięgu mogliśmy uzyskać przed podpisaniem umowy. Zdarza się jednak, że dostawca Internetu wprowadził nas w błąd zapewniając o zasięgu w miejscu, które nas najbardziej interesuje. Gdyby nie fakt, że dostaliśmy potwierdzenie zasięgu, umowa nie zostałaby zapewne zawarta. W takim przypadku, korzystając z art. 84 § 1 KC możemy uchylić się od złożonego oświadczenia woli, czyli podpisania umowy, powołując się na działanie pod wpływem błędu. W rezultacie powinno to skutkować unieważnieniem umowy.

Bywa i tak, że sprawa może znaleźć swój finał w sądzie, gdy wszelkie inne próby rozstrzygnięcia problemu zawodzą, a jesteśmy przekonani o swojej racji. Rozwiązując sytuację przed sądem, ogromne znaczenie mają kwestie dowodowe, ponieważ wówczas to konsument musi udowodnić, że został wprowadzony w błąd przez operatora. Warto więc już na etapie zawierania umowy dokumentować wszelkie kontakty z operatorem w sposób, który ewentualnie będzie mógł stanowić podstawę do dociekania naszych praw w sytuacjach spornych.

Napisał:

avatar

Absolwentka Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Tworzy własną biżuterię oraz kocha śpiewać podczas jazdy samochodem.

Brak komantarzy.

Zostaw odpowiedź

Komentarz