Nasz serwis internetowy może wykorzystywać ciasteczka, które służą identyfikacji Twojej przeglądarki podczas korzystania z naszej strony, abyśmy wiedzieli jaką stronę Ci wyświetlić.
Ciasteczka nie zawierają żadnych danych osobowych. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.

Dietetyczne przygotowanie do sylwestra

Choć do sylwestra jeszcze miesiąc to warto już dzisiaj pomyśleć o tym wyjątkowym dniu. Wszyscy chcemy przywitać Nowy Rok w pięknym stroju i ze wspaniałą figurą. To ostatni moment na rozpoczęcie diety odchudzającej. Chociaż zima nie sprzyja redukcji masy ciała, bo zimno, brak słońca, mamy większe zapotrzebowanie na tłuste posiłki, słodycze.  Zazwyczaj przybieramy kilka kilogramów. Czas najwyższy przełamać ten schemat. Nie wpadnij jednak w pułapkę głodówki, diety kapuścianej, dukana, itp. Jak schudnąć szybko i trwale? Jak ustrzec się przed efektem jojo?

Do odchudzania należy odpowiednio się przygotować – przekonuje pracownik Poradni dietetycznej w Łęcznej. Przystępując do programu odchudzającego powinniśmy zacząć do określania swojego BMI oraz PPM. BMI to wskaźnik masy ciała, który pozwala  ocenić stopień nadwagi i otyłości. Na podstawie PPM – podstawowej przemiany materii jesteśmy w stanie obliczyć dzienne zapotrzebowanie energetyczne (czyli ilość kalorii jaką powinniśmy przyjąć w ciągu dnia). Warto też sprawdzić poziom tkanki tłuszczowej. Znając powyższe parametry można przystąpić do zmiany nawyków żywieniowych.

Pomocna może okazać się także znajomość Piramidy Zdrowego Żywienia, której zalecenia stosowane są przez dietetyków i żywieniowców. Piramida uwzględnia 5 grup produktów spożywczych. Najczęściej powinniśmy sięgać po produkty znajdujące się w dolnej części piramidy czyli produkty zbożowe, najlepiej pełnoziarniste. Polecamy kasze gruboziarniste, pieczywo razowe, ryż brązowy, makarony z mąki razowej, płatki owsiane i otręby. Ważnym elementem naszego jadłospisu powinny być warzywa, spożywane w różnej postaci, do każdego posiłku. Cennym źródłem witamin i składników mineralnych oprócz warzyw są także owoce, ale pamiętajmy, że są również  źródłem cukrów prostych. Dwie porcje w ciągu dnia powinny stanowić przetwory mleczne oraz tłuszcze roślinne, raz dziennie powinnyśmy jeść mięso lub ryby. Nie zapominajmy o wypijaniu 1,5 l wody dziennie.

Podstawą Piramidy jest aktywność fizyczna, która powinna towarzyszyć nam każdego dnia. Warto dostosować aktywność fizyczną do swojej kondycji i zdrowia, np. osoby otyłe powinny unikać wysiłku obciążającego stawy, wówczas polecane jest pływanie.

Recepta na odchudzanie jest bardzo prosta, należy spożywać tylko produkty zawarte w piramidzie, a produkty, które nie zostały ujęte w piramidzie należy wyeliminować. Unikamy zatem słodyczy, słonych przekąsek, słodkich napoi, alkoholu, produktów typu fast-food, pieczywa pszennego i cukierniczego.

Odchudzajmy się zdrowo, dbajmy o urozmaiconą i bogatą w witaminy i mikroelementy dietę. Do sylwestra już tylko miesiąc! Odchudzanie czas zacząć!

piramida_zdrowego_zywienia_i_normal

Artykuł przygotowany przez:

Poradnia dietetyczna w Łęcznej

Tel. 721-049-449      www.dieta-vitalia.pl

Napisał:

avatar

Redakcja to jednorazowy wpis wielu kobiet, które chciały w jakikolwiek sposób współtworzyć nasz serwis. Teksty sa zredagowane przez team autorów.

1 Komentarz do “Dietetyczne przygotowanie do sylwestra”

  1. avatar Teacher pisze:

    Myślałam, że to będą dietetyczne przepisy na wystrzałowe dania sylwestrowe!

Zostaw odpowiedź

Komentarz