Nasz serwis internetowy może wykorzystywać ciasteczka, które służą identyfikacji Twojej przeglądarki podczas korzystania z naszej strony, abyśmy wiedzieli jaką stronę Ci wyświetlić.
Ciasteczka nie zawierają żadnych danych osobowych. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.

Czy przeceniony towar podlega reklamacji?

Wielkie zimowe wyprzedaże dobiegają końca. Gdy po gorączce kupowania, wszystkie zaplanowane (i niezaplanowane) zakupy zaczynamy dokładnie przeglądać bywa, że okazuje się, iż niektóre z nich posiadają pewne wady, o których nie wiedzieliśmy w momencie zakupu. Czy towar, który został przeceniony można zareklamować?

Możliwość zareklamowania towaru, którego cena została obniżona, jest uzależniona od powodu takiej przeceny. Obniżka ceny jest najczęściej skutkiem wyprzedaży sezonowych. Wówczas, sprzedawcy dokonują znacznych redukcji cen, ze względu na zmianę kolekcji czy chęć pozbycia się produktów, które słabo się sprzedają w tzw. cenach regularnych. Jeżeli towar, mimo przeceny, jest pełnowartościowy, wówczas my, jako konsumenci, mamy możliwość skorzystania z prawa do reklamacji. Postępowanie reklamacyjne nie różni się niczym od takiego procesu w przypadku towarów nieprzecenionych. Inna kwestią jest ta dotycząca zwrotów, ponieważ do sprzedawcy należy decyzja o tym, czy pozwala na dokonywanie zwrotu towarów nabytych w jego sklepie, czy też nie.

Inaczej wygląda sytuacja reklamacji towaru, który został przeceniony ze względu na posiadanie konkretnej wady. O tych wadach sprzedawca powinien poinformować konsumenta przy zawieraniu umowy. W związku z tym, nie możemy dokonać reklamacji powołując się na wadę, której obecność przyczyniła się do zmniejszenia ceny. Sprzedawca nie ponosi więc odpowiedzialności za te defekty towaru, o których konsument wiedział lub powinien był wiedzieć w chwili zakupu.

Przepisy prawa ewidentnie pozwalają na dokonywanie reklamacji nawet wtedy, gdy ceny produktów są obniżone. Sprzedawcy nie mają również prawa żądać zapłaty różnicy w cenie produktu, który  podlega wymianie w związku z reklamacją, gdy cena ta była niższa w momencie zakupu, a wyższa w chwili wymiany. Zdarza się, że przedsiębiorcy starają się wprowadzić konsumentów w błąd, podając nieprawdziwą informację o braku możliwości reklamowania towarów kupionych głównie podczas wyprzedaży. Znajomość praw konsumenta, pomoże nam o wiele pewniej poruszać w dziedzinie, z która mamy styczność niemal każdego dnia.

 

Napisał:

avatar

Absolwentka Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Tworzy własną biżuterię oraz kocha śpiewać podczas jazdy samochodem.

Brak komantarzy.

Zostaw odpowiedź

Komentarz